Aktualności O nas Obsługujemy Catering Menu Galeria Kontakt

Catering to jedna z najpopularniejszych form obsługi gastronomicznej dla firm i osób indywidualnych.

Oferujemy również posiłki regeneracyjne
dla przedszkoli, szkół itp.

Naszym Klientom zapewniamy:
• stoły szwedzkie i zasiadane
• różnorodne menu od tradycyjnej kuchni staropolskiej, przez kuchnie narodów świata, aż po suto zastawione stoły w stylu wiejskim
• wyjątkową oprawę artystyczną - gliniane garnki, dzbany mosiężne, snopki słomy, dekoracje antyczne, itp.

 

Najwyższej jakości potrawy i wyroby, m.in.:
• Żur staropolski
• Swojska kiełbasa
• Kiszka ziemniaczana
• Babki ziemniaczane
• Krupnioki
• Golonki pieczone
• Prosiak pieczony nadziewany farszem
• Pstrągi wędzone
• Pierogi "babuni"
• Bliny z "maczałką"

Oferta dla szkół i przedszkoli, zakładów pracy

Przedstawiamy Państwu ofertę w zakresie dostarczania posiłków do przedszkoli i szkół. Nasi kucharze przygotowują dania według menu dostosowanego do potrzeb grup wiekowych. Oferujemy zarówno wyżywienie całodzienne, jak również pojedyncze posiłki dopasowane do potrzeb Państwa dzieci. Posiłki dostarczamy zaopiniowanym środkiem transportu przez PPIS w Słupsku w termosach przystosowanych specjalnie do tego celu. Menu ustalone jest z góry na cały tydzień z obliczoną kalorycznością poszczególnych potraw. Ceny posiłków kalkulowane są indywidualnie. W cenę posiłku wliczone są jednorazowe opakowania i sztućce, bądź zastawa porcelanowa. Wystawiamy faktury VAT. Posiadamy wszelkie zezwolenia na prowadzenie cateringu, a także wyższe wykształcenie dietetyczne.

» Przykładowy jadłospis dla przedszkola (zobacz) «

Przedstawione powyżej propozycje obiadowe są tylko częścią naszej szerokiej oferty kulinarnej.

Serdecznie zapraszamy do współpracy!!!

WAŻNE UWAGI DOTYCZĄCE ŻYWIENIA MAŁYCH DZIECI

Małe dzieci mogą stwarzać wiele problemów podczas posiłków ze względu na demonstrowanie swojej niezależności. Począwszy od najmłodszych lat życia dziecka, jak i w wieku późniejszym, bardzo przydatne jest umożliwienie wyboru. U małych dzieci bardzo dobrze sprawdza się metoda kontrolowanego wyboru przy podejmowaniu decyzji. Na przykład można dziecku zadać pytanie: "Wolisz marchewkę czy melona na dzisiejszy obiad?" daje to maluchowi poczucie niezależności przy jednoczesnym zapewnieniu spożycia odpowiedniej ilości witaminy A (karotenu). Jeżeli dziecko odmawia i chce czegoś innego, można odpowiedzieć: "Nie, nie na tym polega wybór. Wolisz marchewkę pokrojoną w paseczki czy ugotowaną, a może pomożesz w robieniu kuleczek z melona?". Umożliwienie dzieciom samodzielnego decydowania o wielkości porcji nabieranej z półmiska wspomaga rozwój samodzielności i zainteresowanie różnorodnymi produktami. Zasada jednego kęsa bywa również pomocna, szczególnie kiedy wiadomo, że nauka akceptacji nowych smaków może trwać. Należy pamiętać, że dziecko zwykle musi co najmniej 10 razy spróbować nowego produktu, zanim uzna go za lubiany.
Najważniejsze jest aby starać się wprowadzać do diety warzywa i owoce w taki sposób, aby wydawały się one dziecku atrakcyjne. Polegać to może np. na przygotowaniu małych drzewek "drzewek" z brokułu, czy też na zwiększaniu atrakcyjności posiłków poprzez łączenie na talerzu różnych kolorów, np.: kiwi i mandarynka.
Jednym z celów żywieniowych dla małych dzieci jest spożycie błonnika pokarmowego (3-6 lat od 8g-12g). Realizacja tego celu wspomaga prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, ale co ważniejsze - wspomaga wzrost i rozwój. Produkty bogate w błonnik pokarmowy są także dobrym źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Podawanie dziecku różnorodnych warzyw pomaga rozwijać ich akceptację w wieku późniejszym.
Małe dzieci najbardziej lubią proste dania. Każdy posiłek powinien składać się ze składników o konsystencji miękkiej (jak makaron, ser), chrupiącej (kawałki ananasa czy słupki marchewki) i suchej (jak groszek).

ZALECANE PRZEKĄSKI

OWOCE
WARZYWA
MIĘSO I ZAMIENNIKI
Cząstki grejpfruta, pomarańczy, świeżego ananasa, brzoskwiń, gruszek, cząstki jabłka, mandarynki, jagody, kulki melona, plastry banana, rodzynki, suszone brzoskwinie, gruszki, jabłka, morele, śliwki. Cząstki pomidora, pokrojona cukinia, kawałki kapusty, łodyżki selera, rzodkiewki, plastry ogórka, pokrojona marchew, rzepa, papryka, pomidorki koktajlowe, różyczki brokułu, kalafiora. Jaja ugotowane na twardo, kawałki ugotowanego mięsa, kostki sera żółtego, pełnoziarniste krakersy z serem, tosty z masłem orzechowym.

W porównaniu z gwałtownym wzrostem okresie niemowlęcia, małe dziecko zwalnia tempo wzrostu i rozwoju. Zmniejszeniu spożycia w tym okresie towarzyszy zwykle spowolnienie tempa przemian metabolicznych. Nie powinno więc niepokoić w tym okresie zmiany w zachowaniach żywieniowych dzieci, gdyż są one uznawane za normalne w wieku przedszkolnym. Zmiany te obejmują:
• Preferowanie prostych potraw, bez sosów i niewymieszanych.
• Zmiany w zainteresowaniu jedzeniem lub brak takiego zainteresowania, zmienny apetyt.
• "Obsesje" jedzeniowe - spożywanie tylko kilku wybranych produktów dzieńpo dniu lub tydzień po tygodniu, aż do następnej zmiany.

Jeśli w diecie dziecka brakuje pewnych produktów i wpływa to na jego wzrost, pomóc może podawanie nieakceptowanych produktów razem z ulubionymi przez dziecko. Proces adaptacji nowych składników diety może wymagać czasu i cierpliwości.
Grymaszenie przy jedzeniu może mieć związek z teksturą żywności. Dzieci z obronnością dotykową (tactile defensiveness) zwykle charakteryzują się słabym apetytem. Mogą obawiać się próbowania nieznanych produktów, nie jeść w obcym otoczeniu lub też odmawiać spożycia pewnych produktów ze względu na ich zapach czy temperaturę. Takie dzieci mogą również krztusić się przy połykaniu. Jednak przypuszcza się, że obronność dotykowa czy nadwrażliwość okolic jamy ustnej mogą być leczone.
WAŻNE!!! Dzieci, których dieta obfituje w cukier, mogą utracić zdolność odczuwania naturalnej słodkości charakteryzującej owoce czy niektóre warzywa. W obecności soli czy innych substancji odczuwanie smaku słodkiego może być wzmocnione lub osłabione. Stopniowe zmniejszanie ilości bogatej w cukier żywności stanowi najłatwiejszy i pewny sposób na łasucha.

Dzieci
3 - 6 lat
kcal
Białko (g)
Tłuszcz (g) 30-35%
całodziennej energii
Węglowodany 56-60%
całodziennej energii
1000 - 1400
12 - 16
39 - 54
100

aktualności | o nas | obsługujemy | catering | menu | galeria | kontakt